Inredning, design och trädgård. Och lite om livet jag lever här vid havet i södra New England.

Saturday, January 21, 2012

Life in Madrid

Foto via iPhone

Här kommer ett livstecken - vi trivs i Madrid. Barnen går i en brittisk skola och verkar ha funnit sig tillrätta mycket bra. Maken har knappt en kvarts resväg med bil till jobbet, en hel del kortare än som förut resa med pendeltåg till Manhattan över en timme. Jag försöker lära mig spanska, men det blir oftast portinol (portugisisk spanska)...

Och vädret. Solen ger liksom aldrig upp här. Visst blir det nån minusgrad på nätterna nu på vintern, men på dagarna är det nästan alltid 12-13 grC.

På min andra blog uppdaterar jag dagligen: grrringo.blogspot.com

See ya there!

3 comments:

It's a house said...

Jag hade helt missat att ni flyttat till Madrid, kul! Som spanskalärare och med en termin på universidad complutense i bagaget så klappar mitt hjärta lite extra för denna underbara stad! Å vad fint huset ser ut att vara, skönt med hus!

Browneyedgirl said...

Vad skoj att bo där =) Måste kika mer i bloggen, blev nyfiken nu ju!
Kramen och ha en skön dag

Life's Silverlining and I said...

Så häftigt att bo i Madrid! Vill ha lite sol i mig nu, kan man få komma ned:)? Kram Nilla